Obsáhlý proces
U nějakého starého stroje s karburátorem jste mohli vidět na živo či na videu, jak se startuje přes kliku, která otáčí motorem. Tato doba je již pryč, protože nám stačí otočit klíčkem v zapalování s tím začne celý proces. Jako první se roztočí palivové čerpadlo, protože to musí dodat palivo ke vstřikům. Proto je doporučeno po výměně palivového filtru otočit klíčkem několikrát. Následně je pro motor připravena vhodná směs paliva se vzduchem.
Následným otočením klíčku ještě dále znamená spuštění startéru. Ten začne točit klikovou hřídelí a ústrojí motoru se dá do pohybu. Řídící jednotka už zajistí správnou dodávku směsi společně s jiskrou svíčky. Následně se motor rozběhne a normálně funguje. Tím že má více otáček než startér, tak ten již není potřeba a jeho pastorek zajede zpět. Abychom mohli bez potíží nastartovat i v zimě, tak kromě dobrého startéru je potřeba také slušná autobaterie s dostatečným napětím.
Spínací skříňka
Tato součástka je velmi důležitá a používáme ji pokaždé, když usedáme do vozu a chceme někam jet. Sice by elektronika mohla být řešena přes spínač, ovšem to není vůbec bezpečné. Takto je zapotřebí mít ke každé skříňce správný klíč, který dnes má už imobilizér, takže obejít tohle všechno není tak snadné. Navíc, když v ní klíč není, tak je zamknutý volant, což je další bezpečnostní prvek.
Otočením do druhé polohy spustíme elektroniku a v té poslední se spustí startér, aby se mohl motor rozběhnout. Jak vidíte, tak má mnoho funkcí, bez kterých se neobejdeme. Když se Vám tedy spínací skříňka porouchá a nefunguje správně, tak je zapotřebí ji vyměnit. Levnější variantou je nákup zánovní. Naleznete ji pod příslušným označením. 1k0905851b https://www.woocar.cz/produkty/spinaci-skrinka-skoda-audi-vw-1k0905851b/ je na Octavii III, což je poměrně mladý vůz, a i přes to stojí tato součástka jen 900 Kč. Díl je to originální a díky sedícímu kódu si můžete být jisti, že bude pasovat.