Touha po vyšším výkonu. Přesně to vedlo velkého ropného magnáta z Dallasu k úžasnému nápadu na neotřelý motocykl. Tehdy si pořídil úplně nový model BMW R60. Jeho výkon mu bohužel nestačil, a proto se svou ženou rozhodli, že ho trochu vylepší. Jak?
Jak vypadal originál?
Originál měl při koupi plochý dvouválec s objemem 600 kubických centimetrů. A jeho výkon byl pouze 22 kW. V tehdejší době to nebylo vůbec špatné, ale Lee Fikes chtěl něco víc. Inspirací pro renovaci se mu staly líbánky. Chtěli se ženou vyrazit, jenže při plném naložení se mu zdálo, že skutečně potřebují vyšší výkon. Co s tím?
Zlepšení po všech směrech
Největší změnou, kterou Fikes provedl byla výměna motoru. Dvouválec šel pryč a místo něj nastoupil plochý čtyřválec značky Volkswagen, který byl chlazený vzduchem. Objem činí krásných 1,5 litru. To mu ale nestačilo. Standard měl totiž jen 35 kW, což mu bylo málo. Proto se rozhodl namontovat ventilová víka a spoustu dalších dílů.
Konečný výsledek je neuvěřitelný. Fikes výkon dostal až na úroveň čtyřválcových vozidel značky Porsche ze šedesátek. To znamená, že se dostal až k výkonu zhruba o 55 kW. Výměna motoru ovšem nebyla to jediné, na co se soustředil.
Úpravy ve vzhledu
Motor stál na prvním místě, design byl na druhém. Jedním z prvků, které si přizpůsobil byly světlomety. Místo jednotlivého tam dal zdvojený hlavní světlomet. Kromě toho se podíval také na přístrojovou desku. I ta prošla mnoha vylepšeními tak, aby mu dokonale vyhovovala.
Nutno podotknout, že vše Fikes prováděl sám a byl samoukem. Motorky byly pouze jeho koníčkem a původně začínal na renovaci tanku Sherman. Z jeho hobby díky tomu vznikl BMW-Volkswagen 1500 Fikobike a dochoval se přesně tak, jak ho udělal. V současnosti v Americe tento jedinečný stroj míří do aukce a bude se těšit na nového majitele. Také byste chtěli mít v garáži takový model? A šli byste sami do takové renovace?